Вікові психологічні особливості дітей молодшого шкільного віку
За віковою періодизацією, прийнятою українськими психологами і педагогами, час життя дітей від шести до одинадцяти років називається молодшим шкільним віком. При визначенні його меж враховуються особливості психічного і фізичного розвитку дітей, береться до уваги перехід їх від ігрової до учбової діяльності, яка стає у цьому віці провідною.
Вступ дитини до школи - це різка зміна її життя і діяльності. У шкільному навчанні використовуються й продовжують розвиватись фізичні й розумові здібності, формуються психічні властивості молодшого школяра.
Дитина в цьому віці спрямована на інтелектуальні заняття, спорт, оволодіває елементарними культурними навичками, навчається в школі, провідною діяльністю стає досягнення знань, зростає здатність дитини до логічного мислення й самодисципліни, а також до спілкування з ровесниками у відповідності до встановлених правил, з'являється внутрішнє прагнення до навчання, любов до праці.
Майже всі діти приходять до школи з прагненням вчитися, вони ставляться до учіння, як до серйозної, суспільно важливої діяльності.
Для зміцнення позитивного ставлення учнів до школи важливо зважати на індивідуальні відмінності учнів, пам'ятаючи, що серед них є впевнені й невпевнені у своїх силах, що є діти, які намагаються проявляти активність, демонструючи цим ставлення до школи й вчителя, але є й такі, які прагнуть бути непоміченими в класі, чітко не виражають своє ставлення до школи.
Рекомендації батькам щодо сприяння успішності процесу адаптації дітей до навчання в школі
· Збираючи дитину до школи, побажайте їй успіхів.
· Старання дитини обов’язково мають бути визнаними. Позитивна оцінка й добре, тепле ставлення необхідні дитині для хорошого самопочуття, для формування такої особливої риси, як впевненість у своїх можливостях.
· У режимі дня для кожної дитини повинні бути обов’язки, закріплені за нею на тривалий час. Дитина, яка працює вдома, легко залучається до навчання.
· Не порівнюйте дитину з іншими дітьми.
· Не обговорюйте при дитині проблеми її поведінки. Вислуховуйте зауваження вчителя не в присутності дитини.
· Розширюйте й збагачуйте навички спілкування, не поспішайте влаштовувати сварку.
· Дозволяйте дитині виявити самостійність, заохочуйте найменші вияви.
· Розвивайте світогляд дитини, сприяйте розширенню її інтересів.
· Після школи дитина не повинна одразу сідати за виконання завдань, 2-3 години вона має відпочити. Найкращий час для виконання домашніх завдань з 15 до 17 години.
· Під час виконання завдань не стійте над дитиною, давайте їй можливість самостійно працювати.
· Аргументуйте свої заборони та вимоги: діти чутливі до несправедливості, яка присутня в більшості вимог.
· Протягом дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. Головними мають бути справи дитини, її радощі й біль.
· У сім`ї має бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дитиною. Усі запитання щодо виховання дитини вирішуйте без неї.
· Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини.
· Намагайтеся дивитися на світ очима дитини. Будьте щирими у спілкуванні з нею, цікавтеся її інтересами.
Немає коментарів:
Дописати коментар