Прихильники

Річний план роботи практичного психолога

 ЗАТВЕРДЖУЮ                                                    

Директор КЗ «Оленівський ліцей

з дошкільним підрозділом»                                                                

__________  Н.О.Стасюк                             

 «____»______________20___р.                                     

 


 

Річний план роботи

практичного психолога

КЗ «Оленівський ліцей

з дошкільним підрозділом»

Горденкової Анастасії Олександрівни

на 2022-2023 н.р.

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

У результаті військової інтервенції російської федерації до України, постало гостре питання стану психологічного здоров’я здобувачів освіти та їхніх батьків, що впливатиме на освітній процес у новому навчальному році.

Одним із головних завдань закладу освіти є повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу.

Першу психологічну допомогу та емоційну підтримку на різних рівнях у закладі освіти проводять усі педагогічні працівники (вчителі-предметники, класні керівники, медична сестра  тощо). Також до цього процесу залучаються батьки учнів та засоби масової інформації.

Важливо пам’ятати, що не можна надавати психологічну допомогу та емоційну підтримку окремо, оскільки це комплексна робота всіх педагогічних працівників, але підходи до цього процесу можуть бути різними.

Вчителі мають враховувати емоційний стан здобувачів освіти, адже під час війни вони можуть стикатися із дітьми, які переїхали із регіонів, де відбуваються військові дії, або навіть втратили когось із близьких. Цей фактор впливає на поведінку дитини, її здатність до навчання та на психологічні реакції на навколишні збудники.

Психологічна допомога та емоційна підтримка у закладі освіти має проводитись систематично і поетапно, починаючи із закладу дошкільної освіти. Саме тому важливим є питання підвищення компетентності педагогічних працівників у напрямі надання першої психологічної допомоги та оволодіння сучасними технологіями такої допомоги.

Відповідальне ставлення до надання допомоги також означає турботу і про власне здоров’я та благополуччя. Потрібно перш за все берегти себе, щоб краще піклуватися про інших. Якщо працює команда, важливо знати й цікавитися самопочуттям усіх членів команди, впевнитися, що той, хто надає допомогу, фізично та емоційно в змозі допомогти іншим.

За таких умов істотно зростає роль психологічної служби у системі освіти, яка спрямована на забезпечення своєчасного і систематичного вивчення психофізичного розвитку здобувачів освіти, мотивів їхньої поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, гендерних та інших індивідуальних особливостей; сприяння створенню умов для виконання освітніх і виховних завдань закладів освіти, соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти.

Саме тому річний план роботи практичного психолога складений на основі Закону України «Про освіту», Закону України «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту»,  наказу  МОН від 22.05.2018 № 509 "Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України", листа МОН від 24.07.2019 № 1/9-477 “Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України”, листа МОН від 02.08.2022 № 1/8794-22 “Щодо діяльності психологічної служби у системі освіти в 2022/2023 навчальному році”, Конвенції ООН «Про права дитини», Загальної Декларації прав людини та інших нормативних документів, які охоплюють питання планування роботи психологічної служби.

 

  

І. Аналітична частина

Основною метою діяльності психологічної служби в 2021-2022 н.р. було:

- соціально-психологічне забезпечення процесу реформування освіти на всіх її рівнях;

- здійснення діагностики, соціально-психологічної корекції та просвіти учнівської молоді;

- сприяння розширенню знань дорослої аудиторії (батьків, вихователів, учителів) з різних питань виховання та розвитку дітей дошкільного віку, молодшого та старшого  шкільного віку;

- сприяння формуванню в учасників освітнього процесу потреби набуття навичок свідомого, відповідального споживання медіапродукції, розвиток критичного мислення, здатність відокремлювати оцінювальні судження, що транслюються у медіапросторі, від реальних фактів;

- забезпечення первинної профілактики поширення ВІЛ-інфекції серед населення, передусім серед молодого покоління, через проведення освітньої та роз’яснювальної роботи з пропаганди здорового способу життя, духовних, морально-етичних, культурних цінностей і відповідальної поведінки;

- здійснення профілактичних заходів щодо зниження рівня вживання алкоголю та наркотичних речовин підлітками;

- попередження насильства та жорстокого поводження з дітьми в сучасному суспільстві, які зумовлені не тільки збільшенням фактів психічного, фізичного, сексуального насильства, а й небажанням соціуму відкрито розглядати це питання;

- просвітницька й профілактична робота з подолання злочинності серед неповнолітніх;

- запровадження онлайн-консультування в діяльності психологічної служби.

Для  здійснення мети було поставлено такі завдання:

- допомога дошкільнику у вирішенні актуальних завдань його розвитку, в навчанні, вихованні, процесів адаптації, соціалізації;

- збереження та зміцненні фізичного та психічного здоров’я дітей дошкільного віку;

- соціально-педагогічне й психологічне забезпечення превентивних заходів щодо різних форм узалежнень, фізичного насилля;

- виявлення рівня підготовки до школи дітей старшого дошкільного віку;

- сприяння розширенню знань дорослої аудиторії (батьків, вихователів, адміністрації) з різних питань виховання та розвитку дітей раннього та дошкільного віку;

- відстеження нових законів та інших нормативно-правових актів з метою захисту та надання допомоги особам у складних життєвих обставинах;

- здійснення психологічного супроводу розвитку учнів: діагностична та корекційно-відновлювальна робота з адаптації учнів 1-х, 5-х класів;

- сприяння особистісному й інтелектуальному розвитку учнів на кожному віковому етапі розвитку дитини;

- вибір засобів і форм психологічного супроводу школярів відповідно до властивих особливостей у навчанні, спілкуванні;

- формування здібностей до саморозвитку й рефлексії;

- допомога в налагодженні шкільної дисципліни;

-психологічна просвіта з питань індивідуального підходу до дитини, запобігання конфліктам в учнівських колективах;

- психологічний аналіз уроків, допомога педагогам в підготовці розвиваючих завдань для розвитку пам’яті, уваги, мислення, уяви, творчих здібностей учнів;

- навчальна мотивація й методи підвищення пізнавальної активності учнів.

Діяльність психологічної служби була спрямована та реалізована за вісьмома основними напрямками: діагностика, профілактика, корекція, навчальна діяльність, консультування, просвітництво, організаційно-методична робота.

 За діагностичним напрямом у вересні-жовтні практичним психологом було вивчено ступінь адаптації дітей раннього віку, новоприбулих дітей до умов дошкільного навчального закладу. У жовтні вивчено процес адаптації першокласників до шкільного навчання та чинники, які впливають на нього. У листопаді досліджено загальні зони труднощів в адаптації п'ятикласників. Методом діагностичних досліджень встановлено дітей, які знаходилися в стані дезадаптації. Вивчено психологічний клімат в учнівському колективі. Відповідно надані рекомендації вихователям дитячого садочка, батькам дошкільників, учителю першого класу, батькам першокласників, класному керівнику 5 класу та батькам учнів щодо полегшення процесу адаптації вихованців до умов дошкільного закладу та школярів до навчання в першому та п'ятому класах. Також вивчено особливості взаємовідносин «учитель-учень» (ставлення учнів до вчителя) під час вивчення стану викладання в початковій школі. Здійснено діагностику педагогів та їх супровід в атестаційний період. Продіагностовано учнів шостого класу на наявність у них депресивних станів та схильність до самогубств. Учнів 11 класу – на визначення актуальності проблеми насильства.

За профілактичним напрямом у жовтні було проведено ігрову терапію для сприяння швидкій адаптації учнів першого класу. Здійснено профілактичну тематичну бесіду до Всесвітнього дня запобіганням самогубствам «Життя – безцінний скарб» з учнями 6 класу. Проведено профілактичні заходи з молоддю (учні 9-11 класів) з питань попередження вживання алкоголю та наркотичних речовин. Для учнів 9 класу проведено лекцію до Всесвітнього дня здоров'я «Здоров'я – цінність життя». У вересні проведено роз'яснювальну роботу з учнями 1-4 класів щодо профілактики коронавірусної інфекції. У жовтні з учнями 5-11 класів реалізовано проект «Стоп, булінг!», у межах якого проведено тематичний конкурс колажів; тренінг для учнів старших класів «Особливий світ дитинства»; інформаційно-просвітницьку акцію з учнями 6 класу «16 листопада – Міжнародний день толерантності», годину психолога в 6 класі «Що таке булінг і як його уникнути?» Здійснено роз'яснювальну роботу на засіданні ШМО класних керівників з питань профілактики правопорушень і роботи з дітьми, що потребують підвищеної педагогічної уваги. У листопаді з учнями 10-11 класів проведено інформаційно-посвітницьку лекцію з питань попередження торгівлі людьми. У листопаді-грудні з учнями 1-11 класів було реалізовано проект «Стоп насильству! 16 днів проти насильства». Здійснено ряд заходів: конкурс малюнків «Стоп насильству!»; заняття для учнів старших класів «Стосунки, поведінка, конфліктні ситуації»; круглий стіл для учнів 9 класу «Ми можемо себе захистити!»; профілактичне заняття з учнями 6-7 класів «Що таке насильство? Як від цього вберегтися?» Першого грудня із учнями 5-11 класів проведено інформаційно-просвітницьку акцію до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом.

За корекційним напрямом у жовтні проведено корекційно-відновлювальну та розвивальну роботу з учнями 6 класу на подолання тривожності та депресивності. У листопаді здійснено корекційну роботу з учнями 1 класу з подолання дезадаптації. Проведено розвивальні заняття з обдарованими учнями. У січні – індивідуальні корекційні заняття з агресивними та невстигаючими учнями.

За напрямом «Навчальна діяльність» практичним психологом здійснено самоосвітню діяльність у бібліотеці. Отримано консультації методистів Навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти у Вінницькій області та взято участь у навчально-методичних семінарах, організованих Навчально-методичним центром психологічної служби  протягом 2021-2022 н.р.

За напрямом «Консультування» у вересні було здійснено групове консультування батьків з питань адаптації дітей раннього віку до умов дошкільного навчального закладу. У жовтні - групове консультування батьків учнів 1 класу про вікові особливості першокласників та шляхи їх психологічної підтримки. У листопаді – групове консультування батьків учнів 5 класу про особливості адаптації п'ятикласників до умов середньої школи. Протягом року здійснено індивідуальні консультації за запитом учнів, учителів та батьків. У березні-квітні з учнями всіх класів проведено консультацію щодо правил поведінки в умовах воєнного стану; з учнями 9-11 класів пропрацьовано дихальні вправи під час відчуття тривоги та страху; з учнями та педагогами проведено індивідуальні консультації за запитом.

За просвітницьким напрямом у жовтні проведено психолого-педагогічний семінар «Психолого-педагогічні основи підвищення якості освітнього процесу». Організовано просвітницький захід «Формування інфомедійної грамотності під час освітнього процесу». Протягом року надано педагогам допомогу в підборі психологічної літератури з різних проблем виховання й розвитку дитини. Висвітлено питання на засіданні творчої групи ліцею «Готовність педагога до інновацій». У березні-квітні здійснено такі заходи: надано інформацію батькам учнів щодо того, як подолати паніку під час війни; як виховати життєстійкість у воєнний час; що таке травматична подія та що варто про неї знати. Серед педагогів здійснено просвіту щодо раннього виявлення психічних розладів у дітей; надано рекомендації про щоденник як інструмент гармонії зі своїм внутрішнім світом під час воєнного стану; рекомендовано до перегляду відеолекції психолога «Як педагогам працювати в період війни». Для просвіти дітей було здійснено інформування про те, як подолати паніку; проведено інформаційну хвилинку «7 квітня – Всесвітній день здоров'я», бесіду з учнями 7-11 класів «Що таке невизначеність? Як з нею жити?».

З організаційно-методичної роботи протягом навчального року здійснено заповнення індивідуальних діагностичних карток вихованців ЗДО та учнів ліцею. Відвідано уроки та виховні заходи вчителів ліцею. Здійснено підготовку до проведення тренінгів, занять та семінарів. Взято участь у вебінарі «Як допомогти дитині пройти крізь виклики війни?». Опрацьовано відеолекції психолога «Як педагогам працювати в період війни». Здійснено наповнення блогу практичного психолога та роботу з документацією.

За напрямом «Зв'язки з громадськістю» протягом навчального року здійснено співпрацю з ювенальною превенцією. Ведеться сторінка психолога в шкільному часописі «Shool news». Систематично оновлюється інформація на стенді «Психологічний вісник».

З 25 по 29 квітня 2022 року  в ліцеї проведено Тиждень психології, спрямований на покращення емоційного стану учасників освітнього процесу в умовах війни.

 

 

 

 

ІІ. Цілепокладаюча частина

1.Завдання психолога:

- раннє виявлення відхилень у психофізичному розвитку дітей дошкільного віку та забезпечення їх подальшої психолого-педагогічної підтримки;

- допомога дошкільнику у вирішенні актуальних завдань його розвитку, в навчанні, вихованні, процесів адаптації, соціалізації;

- збереження та зміцненні фізичного та психічного здоров’я дітей дошкільного віку;

- соціально-педагогічне й психологічне забезпечення превентивних заходів щодо різних форм узалежнень, соціально небезпечних ігор, фізичного насилля.

- визначення та забезпечення психолого-педагогічних умов ефективної організації життєдіяльності дитини в умовах воэнного стану;

- виявлення рівня підготовки до школи дітей старшого дошкільного віку;

 -надання психологічної підтримки молодим спеціалістам педагогічного колективу;

-сприяння розширенню знань дорослої аудиторії (батьків, вихователів, адміністрації) з різних питань виховання та розвитку дітей раннього та дошкільного віку;

- відстеження нових законів та інших нормативно-правових актів з метою захисту та надання допомоги особам у складних життєвих обставинах;

- здійснення психологічного супроводу розвитку учнів: діагностична та корекційно-відновлювальна робота з адаптації учнів 1-х, 5-х класів;

- профілактика й подолання відхилень у соціальному й психологічному здоров’ї, а також розвитку учнів;

- сприяння особистісному й інтелектуальному розвитку учнів на кожнім віковому етапі розвитку дитини;

- робота з обдарованими учнями;

- визначення шляхів і форм надання допомоги дітям, що мають труднощі у навчанні, спілкуванні;

- вибір засобів і форм психологічного супроводу школярів відповідно до властивих особливостей у навчанні, спілкуванні;

- допомога в налагодженні шкільної дисципліни;

- психологічна просвіта з питань індивідуального підходу до дитини, запобігання конфліктам в учнівських колективах;

- психологічний аналіз уроків, допомога педагогам в підготовці розвиваючих завдань для розвитку пам’яті, уваги, мислення, уяви, творчих здібностей учнів;

- навчальна мотивація й методи підвищення пізнавальної активності учнів;

- повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу.

2. Проблема тема навчального  закладу:

«Створення освітнього середовища для формування ключових компетентностей учнів шляхом використання елементів інноваційних технологій в умовах реалізації нових стандартів освіти»

3. Проблема психологічної служби школи:

«Формування й розвиток індивідуальних особливостей особистості шляхом впровадження інтерактивних технологій при врахуванні емоційної  комфортності та психічного здоров’я учня,  педагога та батьків»

4.Основною метою діяльності психологічної служби є:

- соціально-психологічне забезпечення процесу реформування освіти на всіх її рівнях;

- здійснення діагностики, соціально-психологічної корекції та просвіти учнівської молоді;

- сприяти розширенню знань дорослої аудиторії (батьків, вихователів, учителів) з різних питань виховання та розвитку дітей дошкільного віку, молодшого та старшого  шкільного віку;

- поступово занурювати батьківську спільноту в тему академічної доброчесності;

- здійснення статевого виховання;

- здійснення профілактичних заходів щодо зниження рівня вживання алкоголю та наркотичних речовин підлітками;

- попередження насильства та жорстокого поводження з дітьми в сучасному суспільстві, які зумовлені не тільки збільшенням фактів психічного, фізичного, сексуального насильства, а і небажанням соціуму відкрито розглядати це питання;

- інформування з проблем торгівлі людьми;

-інформування з питань запобігання та протидії домашньому насильству в умовах воєнного стану в Україні;

- формування у здобувачів освіти національних та європейських цінностей;

- ознайомлення педагогів з технологіями надання першої психологічно допомоги учасникам освітнього процесу та запровадження «Психологічної хвилинки» під час уроків;

- інформування про вплив та наслідки вживання наркотичних, психоактивних речовин, алкоголю та тютюнопаління;

- ознайомлення учасників освітнього процесу із загрозами, які може нести інтернет (шахрайство, спам, кібербулінг тощо);

- популяризація ненасильницької моделі поведінки;

- формування моральної поведінки, активної життєвої позиції, єдності слова і діла в особистості, готовності брати активну участь у житті своєї держави;

- ознайомлення педагогів та батьків здобувачів освіти з основними закономірностями та умовами сприятливого розвитку дитини;

- формування готовності в здобувачів освіти до самостійного планування професійного розвитку;

- профілактика правопорушень та злочинності серед неповнолітніх;

- супровід дітей захисників/захисниць та дітей з числа ВПО.

      Метою психологічної служби КЗ «Оленівський ліцей з дошкільним підрозділом» є повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу. Для її здійснення  психологічна служба ставить перед собою такі цілі й задачі:

І. Робота із дітьми дошкільного віку

Мета: Вивчення готовності дітей до школи

Задачі:

1.Визначити психологічну та фізіологічну готовність дітей до шкільного навчання.

2.Психодіагностичне обстеження готовності до школи дітей 6-річного віку.

3.Розробка рекомендацій вихователям та батькам щодо супроводу дітей.

ІІ.   У школі І  ступеню (1-4 кл.)

Мета: Створення умов для розвитку пізнавальної мотивації, пізнавальної активності, пізнавальних процесів.

Задачі:

1.Психологічний супровід процесу пристосування першокласників до шкільного життя:

а)визначити готовність першокласників до навчання в школі;

б)визначити динаміку процесу адаптації першокласників до школи;

в)провести індивідуальну діагностику для визначення причин труднощів адаптації;

 г)провести адаптаційні заняття для учнів перших класів.

 2.Здійснювати профілактику дезадаптації учнів під час переходу з початкової до середньої школи з метою виявлення можливої групи ризику дезадаптованих учнів:

 а)визначити рівень пізнавальної активності учнів 4-го класу;

 б)визначити рівень інтелектуальної активності учнів 4-го класу.

3.Вести консультативну роботу.

ІІІ. У школі другого ступеню (5-9 кл.)

Ціль: Формування класного колективу, створення умов для самопізнання та саморозвитку дитини.

Задачі:

1.Здійснювати психологічний супровід процесу адаптації п’ятикласників до навчання в старшій школі.

2.Вести пошук інтелектуально та творчо обдарованих учнів.

3.Здійснювати психологічну профілактику негативних явищ в учнівському середовищі, формувати здоров’язберігаючу та соціальну компетентності.

4.Продовжити дослідження основних причин низьких досягнень учнів.

5.Вести консультативну роботу.

ІV. У школі третього ступеню (10-11 кл.)

Ціль: Розвиток соціальної компетентності: (підвищення адаптаційних здібностей, свідоме професійне самовизначення учнів та ін.).

Задачі:

1.Здійснювати психологічний супровід процесу адаптації десятикласників до навчання у школі ІІІ ступеню.

2.Виховувати свідоме ставлення учнів 10-11 класів до свого здоров’я та здоров’я інших людей як найвищої соціальної цінності, формувати засади здорового способу життя, розвивати здоров’язберігаючі компетентності учнів.

3.Здійснювати психологічний супровід процесу професійного визначення старшокласників:

4.Ознайомити учнів 11-го класу з методами релаксації з метою підвищення адаптаційних здібностей учнів до умов психологічного стресу.

5.Вести просвітницьку роботу з метою профілактики дитячої злочинності та правопорушень

V. У роботі з обдарованими дітьми:

Ціль: Створення умов подальшого розвитку здібностей обдарованих учнів.

Задачі:

1.Виявити обдарованих учнів:

а)визначити рівень інтелекту;

б)визначити мотиви навчальної діяльності;

в)визначити рівень креативності;

г)визначити рівень пізнавальної активності.

2.Надавати індивідуальні психологічні консультації.

VІ. У роботі з учнями низького рівня досягнень

Ціль: Встановлення причин низьких навчальних результатів учнів.

Задачі:

1.Робота із молодшими школярами:

 а)визначити рівень індивідуальних здібностей;

 б)визначити рівень пам’яті ;

 в)визначення особливостей уваги та працездатності в умовах школи;

 г)визначити мотиви учбової діяльності.

2. Робота з учнями ІІ та ІІІ ступеня навчання:

 а)визначити рівень індивідуальних здібностей, пізнавальних процесів;

 б) визначити мотиви учбової діяльності.

3. Вести консультативну роботу.

VІІ.У роботі з педагогічним колективом.

Ціль: Допомогти членам педагогічного колективу оволодіти технологією проведення «Психологічних хвилинок», допомогти педагогам в організації освітнього процесу, психологічна підтримка вчителів.

Задачі:

1.Вести просвітницьку роботу з метою підвищення рівня знань вчителів в галузі психології.

2.Вести консультативну роботу з метою психологічної підтримки вчителів.

3.Надати рекомендації щодо проведення «Психологічних хвилинок».

VІІІ.У роботі з батьками.

Ціль: Надання допомоги при виникненні проблем у розвитку, навчанні, вихованні та соціальної дезадаптації учнів.

Задачі:

1. Вести консультативну роботу.

2.Виступати на батьківських зборах.

ІХ. Підвищення власної кваліфікації, методична робота.

Ціль: Удосконалення професійних навичок як спеціаліста у галузі психології.

Задачі:

1.Оволодіти новими діагностичними методиками та методами психологічної корекції.

2.Брати участь у конференціях, тренінгах, практикумах практичних психологів.

3.Вести документацію практичного психолога закладу освіту.

  

ІІІ. Змістова частина

 

1.Діагностика

 

№з/п

Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу  закладу освіти. Види та форми роботи

Термін проведення

Цільова аудиторія

Відмітка про виконання

1.

Спостереження за перебігом адаптації новоприбулих вихованців дитячого садочка (за поведінкою та емоційним станом)

Вересень-грудень

Вихованці дитячого садочка

 

2.

Дослідження особливостей поведінки дитини, рівень взаємин з однолітками (за        Н.Смілянською)

Листопад

Вихованці дитячого садочка

 

3.

Первинна діагностика готовності дітей до навчання в школі

Грудень

Вихованці дитячого садочка

 

4.

Вивчення процесу адаптації першокласників до шкільного навчання; вивчення чинників, які впливають на процес адаптації.

Жовтень

1 клас

 

5.

Вивчення процесу адаптації п’ятикласників до умов навчання в старшій школі

Жовтень

5 клас

 

6.

Вивчення професійних інтересів, схильностей учнів, розширення уявлень про світ професій та їхні особливості.

Січень

9, 11 класи

 

7.

Вивчення особливості протікання психічних процесів у новоприбулих учнів.

Протягом року

1-11 класи

 

8.

Вивчення психологічної готовності 4-го класу до переходу в школу ІІ ступеня.

Квітень

4 клас

 

9.

Вивчення емоційного стану учасників освітнього процесу

Протягом року

Учасники освітнього процесу

 

10.

Вивчення особливостей взаємовідносин «учитель-учень» (ставлення учнів до вчителя та предмету, який він викладає)

Протягом року

1-11 класи

 

11.

Визначення майбутньої професії (методика Є.Клімова «Визначення типу майбутньої професії»)

Лютий

9, 11 класи

 

12.

Психодіагностичне вивчення ймовірних ризиків проявів протиправної поведінки та моніторингу безпечності та комфортності закладу освіти та освітнього середовища методом анкетування та застосування проективних методик

Вересень-листопад

1-11 класи

 

13.

Моніторинг безпечності та комфортності закладу освіти та освітнього середовища шляхом опитування, анкетування та вжиття відповідних заходів реагування на виявленні випадки булінгу

Квітень

1-11 клас

 

14.

Діагностування педагогічних працівників під час супроводу в атестаційний період

Грудень-березень

Педагогічні працівники

 

15.

Діагностика готовності вихованців дитячого садочка до навчання в школі

Квітень

Вихованці дитячого садочка

 

 

2. Профілактика

 

№зп

Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу  закладу освіти. Види та форми роботи

Термін проведення

Цільова аудиторія

Відмітка про виконання

1.

Профілактика шкільної дезадаптації:

- проведення разом з класними керівниками профілактичних заходів, які б сприяли швидкій адаптації учнів 1-го класу та новоприбулих учнів  (спілкування, ігрова терапія)

Вересень-жовтень

1 клас та новоприбулі учні

 

2.

Профілактичні заходи щодо зниження вживання алкоголю та наркотичних речовин підлітками:

-        «Наркоманія у підлітковому віці»;

-        «Увага! Алкогольна атака! (вплив алкоголю на організм)»;

-        Профілактика шкідливих звичок та ведення здорового способу життя»

Жовтень

 

 

 

Листопад

 

Грудень

 

 

7-9 класи

 

7-9 класи

 

10-11 класи

 

5-6 класи

 

 

3.

Лекція для учнів 7 класу до Всесвітнього дня психічного здоров'я «Здоров'я – цінність життя»

10 жовтня

7 клас

 

4.

Проведення заходів щодо формування ненасильницьких методів поведінки та виховання, вирішення конфліктів, управління власними емоціями та подолання стресу зі здобувачами освіти:

-        Організація та проведення Всеукраїнського тижня з протидії булінгу зі здобувачами освіти;

-        Організація та проведення Тижня толерантності зі здобувачами освіти;

-         Просвітницька акція «16 днів проти насильства» зі здобувачами освіти

 

 

 

 

 

Вересень

 

Листопад

Листопад-грудень

 

 

 

 

 

1-11 класи

 

1-11 класи

1-11 класи

 

5.

Інформаційно-просвітницька акція до Всесвітнього дня боротьби проти СНІДу

1 грудня

5-11 класи

 

6.

Психологічна акція до Міжнародного дня боротьби за права осіб з особливими потребами:

- конкурс малюнків «Я унікальний»;

- психологічне заняття з учнями 5-11-х класів «Моя унікальність, неповторність і особливість»;

- акція «Дарую посмішку».

5 травня

5-11 класи

 

 

7.

Профілактична робота з подолання правопорушень, злочинності серед неповнолітніх:

-        «Правила поведінки в школі»;

-        Тренінг «Закон – обов’язковий для всіх»;

 

-        Тренінг «Відповідальність неповнолітніх»;

 

-        «Кримінальна відповідальність»;

 

-        «Знай закон – і закон збереже тебе»;

 

-        «Я – людина і це мене багато до чого зобов’язує»

 

 

Вересень

 

Листопад

 

 

Грудень,

 

Січень

 

 

Лютий

 

 

Березень

 

 

 

Здобувачі освіти

 

5-6 класи

 

7-9 класи

 

 

10-11 класи

 

1-4 класи

 

 

Здобувачі освіти

 

8.

Заняття з елементами тренінгу зі здобувачами освіти:

-        «Спілкування з однолітками»;

-         «Як протистояти тиску однолітків»;

-        «Профілактика булінгу в учнівському середовищі»;

-         «Вчимося безпечної поведінки в мережі Інтернет»

Під час години психолога відповідно до розкладу

1-4 класи

5-6 класи

 

7-9 класи

 

10-11 класи

 

 

3. Корекція

     

№зп

Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу  закладу освіти. Види та форми роботи

Термін проведення

Цільова аудиторія

Відмітка про виконання

1.

Індивідуальні та групові розвивальні заняття для дошкільників, що потребують уваги дорослого

Грудень

Вихованці дитячого садочка

 

2.

Корекційна або розвивальна робота за запитом

Постійно

1-11 класи

 

 3.

Групові та індивідуальні заняття з метою корекції пізнавальних процесів із здобувачами освіти, які мають прогалини в знаннях:

- корекція сприймання;

- корекція уваги;

- корекція пам’яті;

- корекція мислення

Протягом року за потребою

1-11 класи

 

 4.

Розвивальні групові заняття з обдарованими учнями (розвиток творчих здібностей).

Кожного місяця

Обдаровані учні

 

 5.

Корекційна робота з метою формування життєстійкості та створення безпечного середовища за корекційно-розвитковою програмою «Безпечний простір»

Вересень-травень

5-11 класи

 

 6.

Корекція та відновлення емоційного стану за програмою «Діти та війна: навчання технік зцілення»

Вересень-травень

1-11 класи

 

  7.

Групові корекційно-розвивальні заняття з дітьми схильних до правопорушень

Протягом року за потребою

 

Здобувачі освіти

 

  8.

Проведення індивідуальних занять з метою формування позитивного образу «Я» та формування навичок подолання негативних емоційних станів

Протягом року за потребою

 

Здобувачі освіти

 

 

4. Навчальна діяльність

 

№з/п

Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу  закладу освіти. Види та форми роботи

Термін проведення

Цільова аудиторія

Відмітка про виконання

1.

Робота в бібліотеці, самоосвіта

Протягом року

Практичний психолог

 

2.

Консультації в навчально-методичних і наукових центрах

Протягом року

Практичний психолог

 

3.

Участь у навчально-методичних семінарах та заходах  для психологів

Протягом року

Практичний психолог

 

4.

Опрацювання законодавчих та  нормативно-правових актів:

-        Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»;

-        Указ Президента України від 21 вересня 2020 року №398/2020 «Про невідкладні заходи із запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі, захисту прав осіб, які постраждали від такого насильства»;

-        Наказ МОН від 28.12.2019 № 1646 “Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти”;

-        Наказ МОН від 26.02.2020 № 293 “Про затвердження плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти”;

-         Лист МОН від 28.10.2014 № 1/9-557 “Методичні рекомендації щодо взаємодії педагогічних працівників у навчальних закладах та взаємодії з іншими органами і службами щодо захисту прав дітей”;

-        Лист МОН від 02.10.2018 №1047 “Про затвердження методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами”;

-        Лист МОН від 18.05.2018 № 1/11-5480 “Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству”;

-        Лист МОН України від 14.08.2020 року №1/9-436 “Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження протидії булінгу (цькуванню)”.

Серпень-вересень

Практичний психолог

 

 

 

 

5. Консультування

 

№зп

Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу  закладу освіти. Види та форми роботи

 

Термін проведення

Цільова аудиторія

Відмітка про виконання

1.

Консультації за запитом

Протягом року

Учасники освітнього процесу

 

2.

Індивідуальне та групове консультування педагогів і батьків з питань адаптації дітей раннього віку до умов дошкільного навчального закладу

Вересень

Педагоги та батьки

 

3.

Профілактика дезадаптації першокласників:

-  групове консультування батьків про вікові особливості першокласників та шляхи їх психологічної підтримки;

-  бесіда з учителем про індивідуальні особливості першокласників та їх проблеми;

-  індивідуальні консультації батьків.

 

 

Жовтень

 

 

 

За графіком

 

 

 

За графіком

    

 

Батьки першокласників

 

 4.

Консультування вчителя випускного класу початкової школи щодо важливості формування в учнів якостей, необхідних при зміні умов навчання: самостійності, відповідальності, організованості.

Лютий

Вчитель

4-го класу

 

 5.

Групове консультування батьків п’ятикласників про індивідуальні особливості учнів та їх проблеми.

Листопад

Батьки п’ятикласників

 

 6.

Групові консультації учнів 9, 11 класів та їх батьків за результатами дослідження професійних інтересів і нахилів учнів.

Квітень

Батьки учнів 9,11 класів

 

 7.

Консультування батьків емоційно нестійких дітей.

Протягом року

Батьки

 

8.

Надання індивідуальних консультацій учителям та вихователям:

- допомога педагогам у проведенні індивідуальної роботи з дітьми;

- консультування педагогів із складних проблем навчання та виховання дітей;

- бесіди з метою виявлення дітей, що мають ознаки дезадаптації.

Протягом року

Педагоги

 

9.

Консультування та супровід дітей захисників та захисниць України, дітей з числа ВПО

Протягом року

Здобувачі освіти

 

10.

Консультування та супровід дітей, які страждають від домашнього насильства, булінгу

Протягом року

Здобувачі освіти

 

11.

Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей

Протягом року

Батьки

 

12.

Консультування класних керівників з проблемних ситуацій щодо булінгу та насильства в класному колективі

Протягом року

Класні керівники

 

13.

Консультування та супровід педагогів в атестаційний період

Жовтень-березень

Педагоги

 

 

6. Просвіта

 

№зп

Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу  закладу освіти. Види та форми роботи

Термін проведення

Цільова аудиторія

Відмітка про виконання

  1.

Провести психолого-педагогічні семінари на теми:

-                   «Професійне здоров’я педагога. Профілактика синдрому професійного вигорання»;

-                  «Запобігання булінгу в закладі освіти»

 

Згідно графіку

 

 

 

Педагоги

 

  2.

Виступ на педраді «Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насилля та дискримінації як складова внутрішньої системи забезпечення якості освіти»

Відповідно до графіка засідання педагогічної ради

Педагоги

 

 3.

Виступ на засіданні методичного об'єднання вчителів початкових класів та класних керівників щодо запобігання та протидії булінгу й насильства в ліцеї: "Протидія булінгу в дитячому середовищі", "Запобігання й протидія булінгу й насильства в ліцеї".

Відповідно до плану роботи МО вчителів початкових класів та класних керівників

Педагоги

 

  4.

Брати участь у проведенні батьківських зборів, занять з елементами тренінгу

 

Протягом року

Батьки

 

  5.

Інформування молоді щодо запобігання та протидії домашньому насильству в умовах воєнного стану

Грудень

9-11 класи

 

66.

Інформування молоді з проблем торгівлі людьми

Жовтень, січень

Учні 8-11 класів

 

  7.

Бесіди з елементами тренінгу щодо формування національних та європейських цінностей у здобувачів освіти

Грудень

1-11 класи

 

8

8.

Бесіда з педагогами для ознайомлення з технологіями надання першої психологічної допомоги учасникам освітнього процесу

Вересень

Педагоги

 

9.

Інформування педагогів про запровадження «Психологічної хвилинки» під час уроків

Вересень

Педагоги

 

10.

Заходи з метою формування навичок здорового способу життя:

-         «Здорова родина – здорова людина»;

-         «Молодь – за здоровий спосіб життя»;

-         «Вплив шкідливих звичок на організм»;

 

 

Вересень

Жовтень-листопад

Грудень

 

 

 

 

 

1-4 класи

5-7 класи

 

8-11 класи

 

11.

Практикум «Небезпечний інтернет (шахрайство, спам, кібербулінг)»

Листопад,

квітень

1-11 клас

 

112.

Психологічна просвіта батьків та педагогів «Умови, які сприяють розвитку дитини»

Жовтень

Педагоги та батьки

 

13.

Проведення тренінгів щодо формування ненасильницьких методів поведінки та виховання, вирішення конфліктів, управління власними емоціями та подолання стресу зі здобувачами освіти

Під час години психолога відповідно до розкладу

1-11 класи

 

14.

Заняття з елементами тренінгу щодо формування моральної поведінки, активної життєвої позиції, готовності брати активну участь у житті держави

Під час години психолога відповідно до розкладу

1-11 класи

 

15.

Організація та проведення Тижня психології з метою надання психологічної допомоги та емоційної підтримки учасникам освітнього процесу

Квітень

1-11 класи

 

 

7. Організаційно-методична робота

 

№зп

Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу  закладу освіти. Види та форми роботи

 

Термін проведення

Цільова аудиторія

Відмітка про виконання

 1.

Складання плану роботи на рік

Серпень

Практичний психолог

 

 2.

Робота в бібліотеці

За потребою

Практичний психолог

 

 3.

Заповнення індивідуальних діагностичних карток

За потребою

Практичний психолог

 

 4.

Підготовка до виступів на батьківських зборах, педагогічних нарадах, семінарах, консиліумах

За потребою

Практичний психолог

 

 5.

Підготовка до проведення тренінгів, ділових ігор тощо з учнями, батьками

Згідно плану роботи

Практичний психолог

 

 6.

Складання звіту про виконану роботу.

На кінець І та ІІ семестру

Практичний психолог

 

 7.

Методична допомога вчителям у виборі психологічної літератури

За запитом

Практичний психолог

 

 8.

Відвідування уроків, спостереження за мікрокліматом у класних колективах.

Систематично

1-11 класи

 

19.

Підготовка до тренінгів, занять  та семінарів

Протягом року

Практичний психолог

 

 

                                                     8.Зв’язки з громадськістю

 

№зп

Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу  закладу освіти. Види та форми роботи

 

Термін проведення

Цільова аудиторія

Відмітка про виконання

 1.

Наповнення блогу практичного психолога інформацією, спілкування з громадськістю за допомогою онлайн-ресурсів

Протягом року

Практичний психолог

 

 2.

Проведення зустрічей учнів з місцевим дільничим інспектором.

За потребою

Практичний психолог

 

3.

Організація механізмів звернення та встановлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу онлайн та офлайн

Вересень, 2022 р.

Практичний психолог

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

4 травня – Міжнародний день протидії булінгу

День протидії булінгу присвячений боротьбі з однією з найбільш поширених проблем, із якими доводиться зіштовхуватися учням, вчителям і батьк...